Обществено обсъждане на строителството на магистрала "Струма" по 5-те предложени варианта за маршрутите, по които да преминава трасето в участъка от Крупник до Кресна се проведе днес в Симитли и Кресна. Кметове и жители от двете населени места подкрепиха проекта за така наречения "източен вариант", който разделя трафика на две части - пътуващите в посока Гърция да се движат по сегашното трасе на главен път Е-79, а трафикът към София да се изнесе по нов път в планината над дефилето.
При общественото обсъждане в Симитли кметове на населени места и жители подкрепиха източния вариант за изграждането на магистралата.
Апостол Апостолов, кмет на Симитли: "За нас е перфектен... ние ще имаме четири пътни възела, което ще даде възможност за бързо и лесно придвижване на населението на нашата община."
Благой Стефанов, кмет на село Брежани: "Има заложени връзки, така че има пътен възел „Брежани", пътен възел „Мечкул", тука има пътен възел за Симитли - три пътни възела, мисля че са достатъчни."
В Кресна също избраха източния вариант на автомагистралата. Според тях най-важното е тежкотоварният трафик от София към Кулата да се изнесе извън Кресна и да премине по заобиколен път, както е предвидено в проекта.
Николай Георгиев, кмет на община Кресна: „Най-добре е мисля и от екологична гледна точка, най-малко засягащ природата и най-добър за нашата община за бизнеса. В този вариант са обособени две територии за отдих, където възнамеряваме после, който желае от местния бизнес да се изнесе.
Според проектантите вариантът за построяване на цялата автомагистрала в планината ще оскъпи проекта с над 800 милиона лева, ще отнеме повече време, а това ще навреди на местния бизнес и икономиката. България трябва да завърши строителството на автомагистрала „Струма" до 2022 година. В противен случай страната ще връща близо милиард и половина лева на Европейския съюз.
Светослав Глосов, член на Управителния съвет на АПИ: „Това е и най-евтиният вариант и най-компромисният, който се предлага. Трябва да кажем ,че време за изпълнение и извършване на автомагистрала „Струма" няма. Трябва да спазим изискванията в програмния период тя да бъде завършена".
Парите и времето според правителството стигат само за т. нар. източен вариант, при който магистралата ще бъде разделена, движението ще се редуцира, а катастрофите в един от най-опасните участъци в страната значително ще намалеят.
Източник: БНТ