Еколози и техни неправителствени организации са против подмяната на 70-годишния лифт. Те смятат, че съоръжението трябва единствено да се възстанови, отново като двуседалков лифт със стария капацитет от 600 човека на час. Това предполага отново огромни опашки и чакане с часове.
На 25 декември 1955 г. комунистическият лидер и тогавашен министър-председател Вълко Червенков открива първата част на Драгалевския лифт. Трасето е от село Драгалевци до заслона "Бай Кръстьо". Лифтът е с капацитет 600 човека на час. Съоръжението е направено от български предприятия по технологии и изисквания за безопасност от началото на 50-те години на миналия век.
Точно за това съоръжение зелените НПО твърдят, че може да се възстанови и че във фундамента на основите могат да се сложат нови стълбове. Еколозите непрекъснато дават примери как, видите ли, в Алпите имало много подобни лифтове, които се поддържат. Това обаче абсолютно не е вярно. От много отдавна в европейските курорти няма толкова стари съоръжения.
Проблемът на Витоша – забраната за подмяна на старите лифтове с нови
А в случая с Драгалевския лифт става въпрос за основното транспортно средство от 2-милионна София до Природен парк "Витоша".
Ето и кадри, заснети на 25 декември 1955 г., когато за пръв път на Драгалевския лифт се качват туристи:
На кадрите, които са от 25 декември 1955 г., много ясно се вижда, че на тази дата няма сняг. Мястото на началната станция е на около 1000 метра надморска височина. Затова твърденията на еколозите, че в България има необратими климатични промени и че вече няма зими, са толкова неверни, колкото и всичките им други заклинания за глобалното затопляне.