По думите на Крусев, очаква се в рамките на месец да бъде избран окончателния вариант както за избор на настилка, така и за самата организация на движение по булеварда. За момента около 48-49% от гласувалите в анкетата на сайта са предпочели асфалтова настилка. Към момента реконструкцията предвижда цялостна промяна на инфраструктурата, в това число пътни платна, тротоари, изцяло нов релсов път, изцяло ново улично осветление, подмяна на канализационни колектори. В транспортен план новото за бул. "Дондуков" ще е велосипедна алея, която да бъде изцяло отделена от пешеходното движение и останалия трафик.
Идеята за еднопосочност на булеварда се е появила след задълбочен анализ на трафика в компактния център на града. Било е доказано чрез симулации, че с въвеждането на еднопосочност част от трафика бе започнал да заобикаля центъра на града и пропускливостта на уличната мрежа в центъра би се увеличила, което би намалило задръстванията, откъдето би били намалени вредните газове, които автомобилите отделят. Предстои да се анализират всички плюсове и минуси. Предложението е бул. "Дондуков" да е еднопосочен в частта между бул. "Васил Левски" и Министерския съвет като посоката е западна - към "Люлин". В посока към Софийския университет движението ще се извършва по бул. "Цар Освоботидел".
"Градският транспорт трябва да бъде гръбнакът на транспортната схема на целия град", заяви още Крусев. Именно в тази връзка в момента се изгражда третата линия на метрото, която ще завърши в неговата централна част на 100%. Това реално ще е основния отвеждащ транспорт от всички райони на София до центъра на града, който ще бъде подпомаган от друг вид електрически транспорт.
Източник: БНТ