„Това е краят на пътя за даунсайзинга, истината е, че при намаляването на работния обем на двигателите, вредните емисии от тях растат”, обясни шефът на Volkswagen Херберт Дис през списание Car Throttle.
И след глобалния скандал „Дизелгейт” VW твърдо загърбва даунсайзинга – обновеният Golf получава 1,5-литров TSI мотор, който идва на мястото на 1,4-литровия бензинов агрегат, а пикапът Amarok получи 3-литров дизел, който смени 2-литровия турбодизел, който доскоро нямаше алтернатива.
Истината е, че в реална експлоатация двигателите с малък работен обем и турбо никога не успяват да постигнат разхода на гориво от тестовете, при които са били сертифицирани. Понякога разликите в разхода на гориво са доста стряскащи и достигат 40%.
В близко бъдеще сертификационните изпитания в Европа ще бъдат променени, за да дават данни, които са максимално близки до тези от експлоатацията в реални условия.
През есента агенция Reuters цитира един от шефовете на Renault-Nissan Ален Рапосо, който обясни, че границите на даунсайзинга са постигнати и използваните до този момент методи не позволяват допълнителен прогрес по отношение на вредните емисии.
Всички големи европейски автомобилни производители стигнаха границата на даунсайзинга, когато започнаха да предлагат на пазара 1-литрови бензинови турбо мотори, но Дис заяви, че VW няма да се отказва от 1.0 TSI, просто няма да прави двигатели с по-малък обем.
Източник: http://www.autoclub.bg