За електрическите скутери, с които се напълни София, няма забрана от КАТ да се движат из града. Такава е валидна само за републиканската пътна мрежа, каквато в Столицата няма .Внимателният прочит на изявлението на началника на КАТ Любомир Костадинов показва, че той говори за "пътища". В София има улици и булеварди. Републиканска пътна мрежа има само след изходите от града, но не в центъра и кварталите. По тази причина КАТ не може да санкционира водачите на електрически тротинетки по закона за движение по пътищата. Колкото за движението на скутерите по тротоарите то е допустимо, защото такава забрана няма.
Философията и предимствата на този вид придвижване, е че е възможно навсякъде, по улици, тротоари, в паркове, тоест навсякъде из града. По тази причина доста нелепо звучат заканите на КАТ, как ще взимат шофьорски книжки да каране на тротинетки. Честа гледка е деца 10-12 годишни да се движат с тях, а както е известно, те книжки нямат. Повече от ясно е, че регулация трябва да има, но тя да е модерна отчитаща големият интерес към този вид услуга. Същевременно столична община трябва по-най бързият начин да изгради колкото се може повече пътни артерии за електрическите скутери а не първосигнална да се започне със забрани, санкции и наказания.