Столична община: Влагаме 72млн.лв. в улиците на София

  25 Август 2017, 02:35     11601     0   
     


Общо бюджетът на общината за транспортната инфраструктура е почти 72 млн. лв. тази година. В това число влизат както инвестиционните обекти, които са на стойност около 36 млн. лв., така и текущият ремонт на пътната мрежа, който включва цялостна поддръжка на пътищата в столицата за около 35-36 млн. лв.
Целта е цялата отсечка на бул. "Дондуков" от Министерския съвет до "Раковски" да бъде готова до 15 септември. Другата отсечка от "Дондуков" между бул. "Васил Левски" и ул. "Кракра" също трябва да е готова дотогава. Ще остане затворена само отсечката между "Раковски" и "Васил Левски" без кръстовищата. До края на месеца ще бъде готов старият мост "Чавдар". Там беше положена хидроизолация, в момента текат асфалтови работи и поставяне на осветление и парапети. Този мост не е ремонтиран, откакто е построен и беше в много тежко състояние. Паралелно с това върви и работата по бул. "Прага", който е много тежък обект, защото там се наложи и допълнителна работа по канализационната и водопроводната инфраструктура. Именно заради това се наложи и частично стесняване на бул. "Скобелев" в зоната на Петте кьошета. В началото на септември движението ще бъде пуснато.
Преди старта на новата учебна година ще бъде готов и бул. "Овча купел". Там в момента има затруднения на трафика заради застъпването на няколко инвестиционни обекта, но инфраструктурата беше в критично състояние. По бул. "Монтевидео" тече дълго чакани реконструкция и разширение, които ще са готови до края на октомври. В "Овча купел" ще остане затворен само бул. "Линкълн" заради изграждането на метро в района. Паралелно с това се работи по локалните платна на Северна скоростна тангента. В момента се изгражда и южното локално платно, което е при бул. "Рожен".
Продължава работата по поставяне на нови асансьори на бул. "Цариградско шосе" при "Плиска" и Окръжна болница. Започна и работата по разширението на бул. "Тодор Каблешков" в отсечката между "Бъкстон" и "Цар Борис III". Там положението е много тежко, защото трябва да се изгради нов мост над река Боянска, а самата река трябва да се коригира. Обектът трябва да приключи в рамките на три месеца.
Предвиждаме изграждане на велоалея на всяка реконструкция, която правим по основен булевард. По "Дондуков" успяхме да включим велоалея, защото смятаме, че тя е много важна и би дала много ценни връзки на всички граждани на София. Предвиждаме и трасе за колоездачите на ул. "Раковски", 3 което да се свърже с това на "Дондуков" и велоалеята на "Патриарх Евтимий", която се предвижда за догодина. Велоалея ще има и по булевардите "Прага" и "Скобелев". Ще бъде продължена и велоалеята по ул. "Обиколна" в "Дружба". Поетапно ще се стремим да ги свържем в обща мрежа. Предвиждаме в центъра на града да се въведе успокоено движение. Условно казано, синята зона в града да бъде с 30 км. в час ограничение. Реално това ще помогне да се успокои трафикът.
В момента тече отворена процедура за доставяне на още 120 газови автобуса от най-висок екологичен стандарт със съответните екстри, с които реално ще обновим драстично автопарка на столицата. Средната възраст на автобусите ще бъде между 6 и 8 години, което е един много добър европейски стандарт. На практика по всички основни линии на града ще се движат нови и модерни превозни средства. Паралелно с това се работи и по доставката на други 20 автобуса. Върви и процедурата за доставка на още електроавтобуси. По този начин до 2 години автопаркът ще бъде драстично подменен.

Коментар на Евгени Крусев, заместник кмет на София

Източник: в.Политика


     

 


Последни

Свят

Уловът на миди в Гърция спада с 90% през 2024г.

   11 Ноември 2024   785    0