Пътуването с влак от Париж до Амстердам не може да бъде едно от най-красивите европейски железопътни трасета, но това е единственото трасе, което е мобилизирало завладяващата сила на Слънцето - в продължение най-малко на две мили.
Инженерите в Белгия официално включиха през 2011 г. първият в Европа захранван със слънчева енергия влаков тунел, обхващащ участък от 2.2 мили железопътна линия, свързваща City of Lights и Mokum. 16 000 слънчеви панела от инсталацията се използват, за да се осигури 50% от енергията, необходима за захранване на близката централна гара Антверпен, както и да се осигури допълнителен ток за високоскоростните влакове.
Тунелът от 3.6-километра (2.2 мили) е построен, за да предпази преминаващите влаковете през древната гора от падащите дървета.
Проектът произвежда до 3300 мегавата часа годишно, като същевременно допринася за намаляване на годишните емисии на CO2 с около 2400 тона.
Слънчевата инсталация е резултат от сътрудничеството между белгийският железопътен оператор Infrabel, Enfinity – фирма за възобновяема енергия, общините Brasschaat и Schoten, финансовите компании FINEA и IKA, и строителната компания Solar Power Systems.