София избра концесионера с най-ниска инвестиция за велосистемата

  23 Февруари 2017, 17:07     3440     0   
     


Концесионерът, предложил най-ниска инвестиция - обединението "София байкс", победи в конкурса на Столичнато община за система за обществени велосипеди. Комисията, която се занимава с търга, е взела решението преди три седмици. В четвъртък то трябва да бъде гласувано от общинския съвет по предложение на кмета Йорданка Фандъкова. След това общината ще има три месеца да сключи договор с концесионера.

По-малката инвестиция печели

Победителят "София байкс" предлага да изгради цялата система от 33 стоянки и 400 велосипеда, както и нови 150 рекламни съоръжения срещу общо 1.8 млн. лв. Според техническото предложение на бъдещия концесионер велосипедите, които ще тръгнат из софийските улици, са разработени специално за целта заедно с "българска фирма с над 60 години опит", чието име обаче не се споменава. Най-вероятно става дума за ловешката компания "Балкан", но до редакционното приключване на броя "Капитал" не успя да се свърже с представител на обединението. За поддръжка на цялата система за целия срок на договора са предвидени общо 400 хил. лв.

За сравнение, класираният като трети участник в конкурса "Метрополис" АД е предложил над пет пъти по-висока инвестиция - общо над 11 млн. лв.

Според условията на концесионната процедура обаче колко ще струва бъдещата система и как ще изглежда и работи тя бяха сред най-маловажните критерии. Вместо това основата тежест се отдава на срока на договора и размера на концесионната такса. Така на практика "София байкс" печели, защото е предложила малко по-висока такса и малко по-кратък срок на договора, въпреки че предлаганата от обединението система е най-евтина.

Апетит към реклама

Процедурата беше устроена така, че фирмата, която ще създаде велосипедната система, да получи безвъзмездно и 150 рекламни съоръжения в центъра на София. Въпреки че по информация на "Капитал" над десет фирми купиха документи за участие в търга, в крайна сметка в него участваха едва четири. Всеки от кандидатите да изгражда обществените велосипеди на София всъщност е свързан с продажбата на рекламно пространство в града.

За велоконцесията се бориха близкото до Красимир Гергов "Вело Арчър София", свързаното с бившия министър на спорта Красен Кралев и бившия управител на Общинска банка Любомир Павлов обединение "Собайк", фирмата за външна реклама "Метрополис" АД и победителят "София байкс". "Вело Арчър София" бяха отстранени от конкурса. Преди няколко месеца от "Собайк" признаха, че все още нямат избран доставчик на велосипеди и преговарят с различни фирми, но "ще има време да се изчистят детайлите".

Победителят в концесията също изглежда без опит в създаването на велосипедни системи, но за сметка на това има история в продажбата на реклама в столицата. В "София байкс" влизат печатницата "Билборд" АД и фирмата за реклама в метрото "Моушънс артс" на Стефан, Калин и Зарина Генчеви, както и фирмата "Делта карт" на шампиона по картинг Ивайло Цонев, която притежава картинг пистата "Лаута" и заведение в Пловдив.

"Метрополис" АД единствени участваха с вече разработена система ,която се използва в редица европейски градове - nextbike на дъщерната компания на "Дойче телеком" T-Systems. Фирмата обаче е класирана на последно място.

Източник: Капитал


     

 


Последни

Свят

Уловът на миди в Гърция спада с 90% през 2024г.

   11 Ноември 2024   787    0