Американската фирма "Арселанд Еспрея" ЕАД ще финансира 51% от изграждането на нова метростанция, между "Люлин" и "Обеля". Със заявеното желание от страна чуждото дружество то става съинвеститор на Столична община. Обсъждането на публично-частната форма на партньорство ще се проведе на сесията на СОС в четвъртък. Точката за изграждането на интермодален възел - метростанция, а над нея жп гара е залегнала в Дневния ред на СОС.
В Транспортния възел ще се пресичат жп линия с метроучастъка на станциите "Сливница" и "Обеля", включваща нова метростанция, перони на жп спирка и независима връзка на Линия 2 на метрото с депото.
По предварителни разчети на "Метрополитен" ЕАД целият проект ще струва около 24 млн. лв. Доклад на дружеството посочва, че в този участък вече има прокопан тунел и той може да е готов за две години и половина. През него ще минават от 7000 до 10 000 пътници дневно, ползващи метрото. Това ще е третата метростанция, която прави връзка с жп транспорта. Първата е на "Искърско" шосе, където има връзка с влака София - Пловдив, втората ще е на последната станция на третата линия в Горна баня, свързана с линията София - Перник, която започва да се строи до месец.
"Арселанд Еспрея" ЕАД отдавна за заявили инвеститорски интерес в този район, тъй като преди време са закупили там терени и имат намерение да строят жилищен комплекс. Ако СОС приеме предложението, американската фирма става съвеинвеститор на Столична община и ще плати 51% от стойността на проекта. А СОС трябва да предложи формата на съвместното участие на дружеството, Столична община и Метрополитен ЕАД да бъде определено от Столичния общински съвет.
Американците вече имат подкрепата на "Метрополитен" ЕАД.
"Арселанд Еспрея" ЕАД предлага да финансира изпреварващо неговата част през 2017 - 2019 г., наречена условно обект А, а делът на Столично община, обект Б, да се финансира през 2019 - 2020 г., за което ще бъде изготвен график за финансирането.