Тази пролет ще започне строителството на АМ Струма през Кресненското дефиле. Това заяви в интервю за 24 Часа министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.
„За Кресненското дефиле се работи. Трябва да излезе анализът на мерките за смекчаване на въздействието от трафика върху дивите животни и птици в Кресненското дефиле. Той ще е готов до края на януари. След което веднага ще стартираме процедурата за одобряване на подробните устройствени планове за тази част от магистралата, които вече са готови. Тогава ще можем да издадем частични разрешения за строеж“ обясни министъра на регионалното развитие.
Той добави, че разрешителните ще са частични, за да може да бъде ускорена процедурата и да се използва сегашната Оценка за въздействие на около среда, която изтича в края на май. Това ще позволи строителните дейности по трасето да започнат още тази пролет.
„Частични, за да можем да спасим доклада за ОВОС и да не се налага да се прави нов, което ще отнеме години. А не можем да започнем цялото строителство, защото нямаме готови подробни устройствени планове за цялото трасе през Кресненското дефиле, пък и се налагат още отчуждения. Докато трасето стигне до планираните виадукти, там има на места и частни имоти“.
„Започваме строителния процес и той ще стане необратим“ категоричен е министър Шишков.
Той коментира и прогресът при останалата част от магистралата. Той очаква до три месеца тунелът Железница да бъде пуснат за движение, който сериозно ще облекчи движението и ще позволи пътуването между Благоевград и Симитли да отнема само няколко минути.
„В момента имаме належаща задача – да пуснем движението през тунела “Железница” и в двете посоки. Там има свлачище на две места и едната част съвсем скоро ще бъде укрепена, така че ще пуснем движението. Строителите са ми обещали, че това може да стане до 3 месеца“ смята министър Шишков.
„Сега използваме едни 3 километра, които пуснахме наскоро, и движението бе до известна степен облекчено. Но истински ще бъде отпушено, когато бъдат пуснати и двете тръби. Имаше предложение да пуснем движението в двете посоки в едната тръба, но специалистите по организация на движението възразиха, че така ще се образуват тапи и в двете посоки“.