Най-големият производител на шоколад в света ще инвестира 1 млрд. долара във възобновяема енергия. Mars иска и други компании да положат усилията за справяне с изменението на климата, тъй като опитите да се достигнат целите, положени в Парижкото споразумение, са "твърде недостатъчни", пише Financial Times.
Инвестицията на производителя на Snickers и Twix е предвидена за няколко години, а сред известните вече програми са изграждането на ферми от ветрогенератори. В момента компанията разчита на такова електричество за фабриките си в САЩ и Великобритания, а идеята е до 2018 година още 9 държави да използват слънчева или вятърна енергия.
Изпълнителният директор на Mars Грант Райд нарича планa "вик за действие" към други компании, които според него трябва да ограничат изхвърлянето на вредни емисии в атмосферата. Компанията обещава, че ще намали парниковите емисии с 27% до 2025 и с 67% до 2050 година.
"Повечето учени казват, че има по-малко от 5% шанс да изпълним целите на Парижкото споразумение, което е катастрофално за планетата", казва Райд. Той добавя още, че макар "1 млрд. долара да е сериозна сума, голямата новина е, че повдигаме въпроса". Коментарът на Грант Райд изпреварва срещата на високо ниво в ООН този месец, както и седмицата в Ню Йорк, посветена на промените в климата.
От компанията признават, че разрушенията от урагана "Харви" в Тексас са послужили като "събуждане". "Не съм експерт по времето, но учени ни обясняват с години, че тези събития ще зачестят и ще стават все по-силни със затоплянето на земята. Виждаме го по целия свят", допълва още Райд.
Mars ще разчита и на реклама, за да популяризира усилията си във връзка с климатичните промени. Познатите анимирани маскоти на бонбоните M&M’s например ще размахват ветрогенератори в рекламните клипове. За изпълнителния директор на компанията в ерата на социалните мрежи "нивото на прозрачност, което потребителите, НПО-тата и правителствата търсят, е много по-различно сега отпреди 25 години, когато аз започнах".
Производителят на шоколадови изделия изпитва затруднения поради обезлесяване на големи площи и експлоатационен труд при производството на най-важните за продуктите на компанията съставки - какао и палмово масло. "Насилственият труд няма място в производствената ни верига", казва вицепрезидентът на корпоративния отдел Анди Фароа, цитиран от Reuters.
По-рано това лято президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви изтеглянето на страната от Парижкото споразумение. Отричането на климатичните промени в политиката на Тръмп беше изкритикувано не само от природозащитници, но и от много американски корпорации, включително Mars. Други големи компании, които се опитват да водят зелена политика, са Apple, Walmart Stores, Home Depot, General Mills и The McLean.
Mars е със 106-годишна история, като в световен мащаб към компанията работят 80 хил. души, а годишните продажби възлизат на 35 млрд. долара. Освен шоколадови изделия Mars продава храна за животни, а от тази година купи и компанията за ветеринарни услуги VCA. Сделката беше на стойност 9.1 млрд. долара. Досега управлението на фирмата беше лично и скрито от публичния живот, но тази печеливша стратегия "се промени, защото винаги сме се чувствали отговорни, а сега дори повече от всякога", казва още Грант Райд.
Източник: Капитал