Полша е най-големият пазар в ЕС на българско вино

  21 Септември 2017, 12:41     4831     0   
     


Над 70 млн. литра българско вино са изнесени през миналата година за Полша, като това е най-големият пазар за нас в рамките на Европейския съюз. Това каза Мариета Захариева, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средите предприятия (ИАНМСП) при откриването на българо–полски бизнес форум в София, които се провежда под патронажа на полския министър-председател г-жа Беата Шидло и на българския министър-председател г-н Бойко Борисов.

„Страната ни реализира на полския пазар още фармацевтични продукти, хранителни стоки, мебели, биозеленчуци и плодове, консерви, електроника, парфюмерийни и козметични продукти. Българските компании проявяват интерес към увеличаване на износа на вина и вермути, мото и електрокари, медикаменти, замразени плодове и зеленчуци, билки, бяло саламурено сирене“, заяви още в изказването си Мариета Захариева.

По думите й полските фирми имат богат опит и добри практики в сферата на модернизацията на конвенционалната енергетика, както и в областта на възобновяемите енергийни източници или енергийната ефективност. „Голяма част от тези компании са заинтересовани и от реализация на проекти, свързани с производство на енергия от отпадъци, като Полша е и сред големите производители например на котли, изгарящи биомаса“, информира Захариева и допълни, че тази сфера е изключително интересна за българския пазар.

„Всички в България виждаме модерните полски трамваи, тролеи и автобуси, които се движат в нашите градове. Днес на този форум присъстват големите компании - производители на тези транспортните средства“, посочи още тя..

„Събитието е възможност за задълбочаване на сътрудничеството между двете страни и частно на бизнес контактите между компаниите, които искат да се развиват и да открият нови партньори и пазарни ниши“, заяви още в приветствието си Захариева.

В рамките на събитието стана ясно, че една от полските компании ще открие в страната ни предприятие за преработка на био пчелен мед, както и че полските компании търсят български компании за партньори, подизпълнители и дистрибутори в областта на транспорта, като особено внимание бе обърнато на железопътния транспорт, логистиката, енергетиката, хранително-вкусовата промишленост, машиностроенето, иновациите, медицината и медицинските изделия и други.

В бизнес мероприятието се включиха и повече от 100 български фирми, които развиват дейност в областта на: телекомуникациите, машиностроенето, железопътно строителство, електротехника, енергетика, здравеопазване ( и в частност телемедицина), медицината, фармацията, информационни и комуникационни технологии, , транспорт, туризъм, търговия и производство на храни, вино и спиртни напитки, мода и др.

Форумът се осъществява по проект BG16RFOP002-2.003-0002 „Организиране на търговски мисии и форуми за български производители и чуждестранни купувачи“, финансиран от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 – 2020, по който ИАНМСП е бенефициент.


     

 


Последни

Свят

Уловът на миди в Гърция спада с 90% през 2024г.

   11 Ноември 2024   785    0