Петицията за незабавното започване на изграждането на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле организира Българска асоциация на пострадали при катастрофи заедно с 13 партньорски неправителствени организации. Инициаторите припомнят, че през последните години този пътен участък си извоюва печалната слава на най-кървавото трасе в България. Неизпълнението на Лот 3.2 от АМ “Струма” може да доведе до провал на оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” и налагането на финансова санкция от над 1 млрд. лв. за България, то поне да помислим за собствения си живот и този на близките си.
Ето и пълният текст на петицията:
Скъпи приятели,
след многобройни запитвания от пътуващи през Кресненското дефиле, решихме да публикуваме Петицията и на английски език.
Припомняме, че обществено обсъждане на доклада за оценка на въздействието върху околната среда /ОВОС/ ще се състои на 11.09.2017 г. и Ви приканваме да дадете своя глас.
За последните пет години в Кресненското дефиле на всеки километър са “изникнали” по два надгробни паметника, на всеки километър по осем човека са се сдобили с тежки увреждания, някои от които до живот. През последните години този пътен участък си извоюва печалната слава на най-кървавото трасе в България.
Всеки ден забавяне на строителството на АМ “Струма” е причина за тежки пътно-транспортни произшествия, голям брой загинали и ранени.
Ако не ни е грижа, че неизпълнението на Лот 3.2 на АМ “Струма” може да доведе до провал на оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” и налагането на финансова санкция от над 1 млрд. лв. за България, то поне да помислим за собствения си живот и този на близките си. Да сме наясно, че следващия път, когато се отправяме на почивка и прекосяваме Кресненското дефиле, нямаме никакво право да се оплакваме от едва пълзящата колона от автомобили.
Продължителното отлагане строителството на АМ “Струма” не е в ничия полза. През годините бяха разработени различни варианти за преминаване през Кресненското дефиле. Сред обсъжданите проекти има такъв, който щади природата и в същото време покрива изискванията за безопасност на трасето. Добавя ползи за хората, живеещи в района, от една страна запазвайки бизнеса им, а от друга – като освобождава трафика от населената градска част и изнасят движението в периферията на града.
Подробно описание на проект за лот 3,2 на АМ „Струма“ – източни варианти може да намерите тук.
Организации, подкрепящи инициативата:
Българска асоциация на пострадали при катастрофи;
Българска браншова асоциация Пътна безопасност;
Камара на строителите;
Българска федерация за автобусен транспорт;
ПК “Екогласност”;
Българска асоциация за селски и екологичен туризъм;
Български ловно-рибарски съюз;
Екологично сдружение „Марица 2004“;
Сдружение „Клъстер Зелен транспорт“;
Федерация на потребителите в България;
Сдружение „Клъстер уелнес БГ“;
Асоциация на ландшафтните архитекти;
Български Форум за транспортна инфраструктура;
Съюз „Интелигентна България“;