Да бъде възстановен Драгалевския лифт е заключението на общинското дружество "Софинвест", което извърши конструктивното обследване на съоръжението, за което общината плати 60 000лв. Изпратен е констативен протокол на собственика му - "Витоша ски" АД, който е направил възражение и ще бъде изслушан на 10 декември.
Драгалевският лифт е построен през 1956 г. и е най-старият на Витоша, а вероятно и в цялата страна. Той е изцяло българско производство, дело на конструкторите на тогавашното Трамвайно депо, което е зад сградата на район "Сердика" на бул. "Мария Луиза". Вече 64 години на лифта не е правен основен ремонт.
Вместо да разреши пълната реконструкция и подмяна на Драгалевския лифт с нов, модерен и с по-голям капацитет, Столична община иска от „Витоша ски“ да ремонтира пуснатото в експлоатация през 1956г. съоръжение.
Те настояват да се възстановят старите стълбове и дървените двуместни седалки. Както и машините произведени през 1955 година от тогавашното предприятие „Трамвайно депо София“.
От фирмата собственик обявиха, че в момента се изготвят проект за пълна реконструкция на лифта, а не възстановяването на стария. Причина за това е, че много от стълбовете са изгнили и е опасно да се възстановяват. Проектът се разработва заедно с лидерите на в строителството на въжени линии - "Лайтнер" и "Допелмайер".
Всичко това се случва на фона на забавеното вече 10 месеца искане на „Витоша ски“ да подмени изцяло Княжевския лифт, по сегашното трасе.
Столична Община очевидно не желае модернизация на лифтовете на Витоша.
Старият План за управление на Витоша, който забранява модернизацията на лифтовете е изтекъл още през 2014 година. Новият е готов от 2015 година, но администрацията от страх от зелени протести, не го приема. Нищо не се прави и по екологичната му оценка . Той ще изтече преди да е влязъл в сила, като за изработване му са дадени почти 700 000 лв.
Вместо да създаде законодателна възможност на Витоша да бъдат подменени всички стари лифтове, Столична община дава 60 000 лева на фирма да обследва, дали може новите стълбове на лифта да се поставят в старите фундаменти, изливани преди 65 години.
Крайно време е Столична община и кметът да разберат, че не може да сложиш каросерия от нова кола върху шаси и двигател от Запорожец от 1956г., и да ми мислиш, че си решил проблема.
А от всичко това, единствените потърпевши са гражданите на столицата. Вместо София да се превърне в световна планинска дестинация, като една от малкото столици, които предлагат летен и зимен планински туризъм, в момента планината седи изпочупена и запусната. През лятото пълна с коли, задръстена и замърсена, а зимата е само спомен от златните години, когато в планината ски животът е кипял.