В средата на 2017 година Карлсберг Груп дефинира конкретни и измерими цели за всяка една от 4-те приоритетни области на устойчивото си развитие - енергии и въглерод, водни ресурси, отговорна консумация, здраве и безопасност – със срок 2022 и 2030 година.
Програмата е отговорът на Карлсберг на нарастващото потребителско търсене на устойчиви продукти във времена на глобални предизвикателства като промените в климата, недостига на вода и здравето на хората в глобален аспект.
Тя е подготвена в партньорство с водещи експерти от WWF, Carbon Trust и в тон с целите за устойчиво развитие на ООН и на Парижкото споразумение за промените в климата.
Четири са основните й амбиции, върху които се фокусира: НУЛА въглероден отпечатък, НУЛА отпадни води, НУЛА безотговорна консумация и НУЛА инциденти.
В конкретни и измерими цели, свързани със срок за изпълнение, се очертават следните приоритети:
Нула въглеродни емисии в пивоварните на Карлсберг Груп до 2030 година;
50% намаляване на водното потребление до 2030 година;
100% използване на възобновяеми източници на електричество до 2022 година;
30% намаляване на въглеродния отпечатък на цялостния процес от производство до потребление на продуктите, т.е. на целия жизнен цикъл на продукта - до 2030 година;
100% наличност на безалкохолна бира до 2022 година;
100% послания за отговорна консумация на опаковките на продуктите и посредством маркетинг активации - до 2022 година.
„Заедно към нулевия отпечатък“ поставя нови стандарти на индустрията и е стратегически приоритет на новата корпоративна стратегия на Карлсберг Груп, известна като„SAIL’22“.
На 11.07. 2017 година компанията стана част от коалицията “RE100” – лидерска инициатива на 100 от големите глобални компании, които поемат ангажимента до 2022 година да интегрират в пивоварните си употребата на електроенергия от възобновяеми източници. Повече за „RE100” вижте тук: http://there100.org/ manager.bg