Денят е 25 юли 2000 година. Самолет Конкорд на „Еър Франс“ излита от летище Шарл де Гол, със 109 пътници и екипаж на борда, за Ню Йорк. Свръхзвуковият лайнер се засилва по пистата с 300 километра в час. Някъде по средата на излитането една от 16те гуми преминава през желязна лента, изпаднала от двигателя на самолет на американската авиокомпания „Континентъл“, излетял 4 минути преди това.
Гумата, която е с налягане от 10 атмосфери, се взривява. Парчета от нея пробиват пълните с над 100 тона керосин резервоари. Изтичащото гориво се възпламенява от левите двигатели. Машината губи всичките си системи. Лети още няколко километра, като огромна огнена факла, и се разбива в хотел в близкото село, като убива още 4 човека.
Подобен най-вероятно е и сценарият с катастрофиралия македонски автобус. Налягането на гумите на тези превозни средства е 7,5 - 8 атмосфери. Когато машината се забива в мантинелата, вероятно всичките десни гуми са се взривили. Това може би е тътена, който са чули очевидци.
Парчетата пробили резервоарите и горивото е заляло горещият работещ двигател и изпускателните тръби. Предполага се, че резервоарите са били пълни догоре, защото няколко километра преди това е спирал на бензиностанция. Най-малко 200 литра дизелово гориво, а може би и много повече, са се възпламенили. Температурата на запалване на този тип гориво е 300 градуса, каквато вероятно е достигната след удара с мантинелата.
По всяка вероятност е работило и парното на автобуса ,което всъщност е печка, която черпи гориво от резервоара. Този факт допълнително спомага за бързото разрастването на пожара.
При такова нещастно стечение на обстоятелствата, в следствие на лоша маркировка, понижена видимост и хлъзгав път, трагедията, както и със самолета Конкорд, е била неизбежна .