Магистрала „Хемус“, която е изградена преди повече от 35 години е може би пътят, в който има най-много необходимост от ремонтни дейности предвид това, че последните 30-35 години по тази магистрала не е правено нищо и това главно по съоръженията – тунели и мостови съоръжения. Това обясни в „Денят започва“ Светослав Глосов, член на Управителния съвет на АПИ и почетен председател на Камарата на строителите в България. Ето какво каза той за пътищата в страната:
АМ Хемус
„Зимата е невъзможно да се работи по тези виадукти, те са в тежко състояние, някои от елементите на съоръженията са в предаварийно ситуция, затова и толкова спешно се наложи тяхното отремонтиране“, допълни още той.
„Предстои довършване на ремонта на тунела на Витиня -преди време там беше подновено осветлени и други елементи“, сподело още инж. Глосов.
„Знаете миналата година десните тръби на Витиня и Ечемишка бяха изцяло ремонтирани, въведени във вид, съгласно европейските изисквания и съвсем съвременни тунели в България. Така че по Хемус ремонтите ще продължат в тези участъци“, подчерта той.
АМ Тракия
По отношение на магистрала „Тракия“ Глосов обясни, че в момента тече ремонт между 134 и 156 километър – частта между Пловдив и Чирпан. От 1995 година там не е ремонтирано нищо, обясни той и подчерта, че по участъка се работи сериозно.
АМ Люлин
„Има две кални свлачища, които са се получили през зимата и по тях се работи в момента, затова е затруднено движението в посока към София. Работи се и събота и неделя така че максимално бързо да бъдат укрепени тези свлачища“, каза инж. Глосов.
АМ Струма
„Предстоят три лота, два от които са в процес на изграждане. Лот 3.3, който е от Кресна до Сандански, се работи и ще бъде въведен в експлоатация предсрочно – очакванията са края на октомври да бъде въведен в експлоатация. По лот 3.1 проблемът с археологията, който нашумя, считаме, че не е проблем, археолозите са в графика с разкопките, които правят. 20 юли е техният срок да се произнесат. Най-вероятно по това, което в момента се коментира от тяхна страна, ако има ценни артефакти, те да бъдат изнесени настрани и магистралата да продължи“, завърши той.