Мрежовите оператори в Германия ще могат да ограничат потока на енергия към зарядни устройства за електрически автомобили и термопомпи от 2024 г., за да запазят стабилността на мрежата.
880-те местни мрежови оператора в страната вече няма да имат право да отказват включването на нови термопомпи или стенни зарядни устройства за електромобили в техните мрежи. За сметка на това обаче ще могат да ограничават потреблението им до минимум при нужда, особено през зимните месеци.
През тези периоди устройствата ще получават ток от 4,2 киловатчаса – с които термопомпите могат да продължат да работят, а електромобилите могат да бъдат заредени за 50-километров пробег в рамките на два часа, изтъква регулаторът.
Правилата влизат в сила на 1 януари 2024 г. с двугодишен гратисен период.
„Взимаме предпазни мерки, за да гарантираме, че термопомпите и съоръженията за зареждане на електрически автомобили могат да работят безопасно“, каза Клаус Мюлер, президент на федералната агенция за енергийни мрежи.
Мюлер върви по много тънък лед – да държи светлините включени, като същевременно интегрира 500 000 нови термопомпи всяка година и 15 милиона електромобила до 2030г.
Това се случва на фона на политиката на Европейския съюз, която насърчава използването на елетромобили и термопомпи.
„Мрежите трябва да бъдат фактор, а не пречка в прехода към чиста енергия“, каза Кадри Симсон, еврокомисар по енергетиката.
Реално обаче в Европа инвестициите в електропреносни мрежи силно изостават от това, което е необходимо, за да бъдат достигнати редица екологични цели, включително при транспорта и енергийната ефективност.