Експерти за предвидените "успокоени зони" за движение в София: "Ще бъде извършен поредният експеримент с българските граждани"

  02 Октомври 2017, 11:41     5660     0   
     


Организацията на движение е наука, която не е за политици. Няма да е успокоена зона, а поредната зона на напрежение. По този начин председателя на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, Красимир Георгиев коментира решението на общинския съвет в София да бъдат изградени две нови пешеходни зони от 1 март догодина и ограничение на скоростта до 30 км/час.
"Стана модерно да се говори само за скорост. Много често се натъкваме на феномена проба - грешка. Ще бъде извършен поредният експеримент с българските граждани", посочи той пред Bulgaria ON AIR.


Според експерта в България е възможно решението да е прикриване на несвършената работа по организация на движението. По думите му виждаме куп недомислици - проблемът с паркирането, синята и зелената зона в този им вид, контейнерите вдясно по улиците.

Експертът по пътна безопасност и бивш директор на КАТ Алекси Стратиев подкрепя въвеждането на "успокоената зона" и уточни, че по основните направления няма ограничения от 30 км/час, а то важи за малките странични улички.
"Няма да има ефект върху чистотата на въздуха. Автомобилите, които най-много замърсят околната среда, се ползват с преференции по отношение на данъчната ставка. Изумявам се, че в събота се въвеждат тотално синя и зелена зона, остана и в неделя да направят. Всички бягат от зоната, паркират извън нея и затрудняват живеещите там", коментира още той в студиото на "България сутрин".

Според председателя на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров не е взето експертно мнение и не е имало период на обсъждане на решението.
"В посочената зона има булеварди с 3 платна. И там ли ще важи тя? Ако ще говорим за 30 км/час, е много по-разумно това да бъде въведено в кварталните улички. В Македония и Румъния над 5-годинишни автомобили са с много високи мита. България се е превърнала в автоморгата на Европа, трябва да ограничим вноса на стари автомобили", обясни той.
Тодоров подчерта, че общината не си е направила труда да изгради места, в които да се прибират кофите за боклук и да не пречат на движението.
 


     

 


Последни

Свят

Уловът на миди в Гърция спада с 90% през 2024г.

   11 Ноември 2024   785    0