Фирмата "Лардж инфрастръкчър проджектс", за чиито проекти, граничещи с фантастиката, Еко Новини вече писа, и която е с нула лева оборот и без дейност, обжалва довършването на АМ "Струма" по трасето от Кресна към София.
Тя е собственост на Румен Марков, известен с мегаломанските си проекти за милиарди евро, всичките до един в сферата на фантазиите.
Фирма с нула лева оборот предлага проекти за милиарди евро
Сега Марков, съвместно със зеления активист Йордан Павлов от Кресна, се опитва да блокира изграждането на АМ "Струма", като са завели дело в Административния съд.
Това е 13 жалба, която зелените, към които се е присламчил Румен Марков, подават срещу АМ "Струма".
В мотивите към жалбата Марков е посочил, че неговата фирма "Лардж инфрастръкчър проджектс" се явява заинтересована страна, защото "има идеен проект за друго трасе на АМ "Струма" през Кресненското дефиле".
Още по-фрапантен е другият довод. Дружеството "Лардж инфрастръкчър проджектс" било "инициатор за отдаване на концесия на високоскоростна железопътна линия София-Солун, както и факта, че трасето на АМ Струма се преплитало с нея".
Интересът на Марков е продиктуван най-вече от това, че той от много години обикаля държавните институции в търсене на финансиране на проекта си за мегамагистрала Крайова-София-Солун. Тя влючва 15 тунела, десетки мостове и виадукти, с прогнозна стойност над 4 милиарда евро.
Преди 7 години Марков е представял идея за ЖП линия, като част от проекта Крайова-Солун, която да минава по тунел под река Струма и планината Беласица и да излиза чак на гръцка територия. Ексцентричният проект продължава с тунел на три етажа, по който да се движат коли, камиони и влакове.
Третият мотив в жалбата на Румен Марков е още по несъстоятелен. Той изтъква, че правният интерес за подаване на жалбата е обоснован от факта, че е специалист по опазване на околната среда въпреки, че се представя за инженер. Както и, че бил ползвател, родител и гражданин на Република България.
Има и още един интересен факт, който показва, че Румен Марков действа в синхрон със зелените Тома Белев, Андрей Ковачев, Борислав Сандов и още няколко екоактивисти. Адвокат по това дело е Александър Коджабашев. От швейцаро-българската фондация „Биоразнообразие“ определят Коджабашев като най-зеленият адвокат, и затова работят с него. Едва ли е случайност, че точно Коджабашев е избран да се явява по това дело.
Софийският административен съд е постановил съвсем категорично, че жалбата на "Лардж инфрастръкчър проджектс" и Йордан Павлов е ПРОЦЕСУАЛНО НЕДОПУСТИМА.
Съдът допълва мотивите си, като отбелязва, че изграждането на АМ „Струма“ по вариант Г10/ 50 от Кресна към София, по никакъв начин не засяга интересите на жалбопоподателите. Не засяга лично и пряко, както интереса на "Лардж инфрастръкчър проджектс", така и на Павлов. Затова оставя жалбата БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ и ПРЕКРАТЯВА ДЕЛОТО.
Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд.