Производителят на безалкохолни напитки Coca-Cola планира да закрие завода си във Ваймар, Германия, и да премести част от дейностите по човешки ресурси и финансови услуги в България. Работата ще бъде прехвърлена към "Кока-Кола Юрпиън партнърс сървисис" в София, съобщи информационната агенция SeeNews, като цитира Аня Шенк от звеното за публична комуникация на международната компания. Решението за закриването на предприятието е резултат от спадащите продажби на напитки в пластмасови бутилки за многократна употреба, става ясно от съобщението.
"За да постигнем възможно най-високите стандарти в рамките на цялата европейска организация на Coca-Cola European Partners, част от финансовия и от HR отдели ще бъдат преместени в бизнес центъра в София", посочва Шенк. Компанията планира да прекрати производствените и административните дейности във Ваймар от 1 март 2018 г. Голяма част от логистичните дейности ще бъдат прехвърлени към външни партньори шест месеца по-късно.
Промените ще засегнат 178 от общо 223 работници и служители в германския град. За плановете на компанията да затвори предприятието стана ясно преди няколко дни, когато се разбра, че решението не е било съгласувано с местните власти.
Според Coca-Cola намаляващите продажбени обеми на PET бутилки за многократна употреба са довели до свръхкапацитет в производството. Предприятието не може да работи икономически ефективно, като пълни само стъклени бутилки, уточниха оттам.
Според източник на "Капитал" подготовката за преместването на дейностите в София е започнала преди няколко месеца. Още преди година "Кока-Кола Хеленик бизнес сървисиз организейшън", която предоставя услуги в сферата на финансите и обработката на данни за компании от групата на Coca-Cola, обяви, че планира да разшири центъра си в България. За плановете си да инвестира 1.1 млн. лв. и да разкрие 164 нови работни места компанията получи сертификат за инвестиция. Изпълнителният директор на дружеството Симона Симион-Попеску коментира тогава, че с централизираните операции процесът се стандартизира и компанията става много по-ефективна.
Българското дружество беше създадено през 2011 г. с цел да обслужва не само българския пазар, но и останалите страни, в които работи групата. Основните услуги, които се предоставят от центъра в България, са именно финансови и човешки ресурси.
Източник: Капитал