Днес кметът Фандъкова заяви, че „Витоша ски“ не желаят да възстановят Драгалевския и Княжевски лифтове и ще заповяда ново обследване на съоръженията от чужди експерти.
Сагата Витоша е с 30 годишна история. През първите години на прехода собствеността в планината е разхвърляна между десетки организации .На едни са хижите на други хотелите и почивните станции, на трети заслоните и чайните.
Има и частна собственост.
Лифтовете са разпръснати между, Общината, Академика БСФС, БТС Хотел, Щастливеца е приватизиран, Морените също. По време на масовата приватизация фонда на Николай Банев „АКБ Форест“ купува някои от лифтовете плюс хотел Простор. Общинската фирма „Въжени линии“ експлоатира Симеоновския, Княжевския и Драгалевския лифтове. Управлението не е успешно и Княжевския е затворен през 1995 година, а станциите му в Княжево и на Копитото се рушат. Самата фирма е на загуба от 1 милиона лева годишно.
Поради тази причина през 2007 година, на търг през Столична агенция за приватизация, „Въжени линии“ са продадени за почти 9 милиона лева на Витоша ски. Цената е много висока, като се има предвид, че Драгалевският е пуснат през 1956 г., Княжевският 1961 и Симеоновският 1983. В последствие, за да се обединят всички съоръжения в едно дружество и да има една карта за всички лифтове, Витоша ски купуват от „АКБ Форест“ Лалето, Романският и няколко влека.
Междувременно през 2005 година е приет План за управление на природен парк Витоша. Процедурите по него са минали без широко публично обсъждане, само с експертите работили по плана и заинтересовани НПО-та. Приетият план е силно рестриктивен. В него изрично се забранява новото строителство на ски писти и лифтове. Забранява се изграждането на нови лифтове за достъп до планината, а не само в нея.
За да се предотврати трасирането на нови писти дори е забранено нарушаването на тревното покритие. В плана се допуска подмяна на лифтове, но само по старите трасета , със стария капацитет и в стъпките на съществуващите стълбове. Така например Романският лифт трябва да остане двуседалков с малък капацитет. Да минава по старото трасе на Стената през Малък Резен, където ветровете са постоянни и той работи само няколко дни през зимата.
Същото е валидно и за Драгалевския лифт открит през 1956г.
Плана не допуска и възможността влековете Спас, Боби, Заека и Ветровала да се подменят с модерни четири седалкови съоръжения с капацитет от по 2400 човека на час, какъвто проект е представен още през 2010г.
Европейският съюз даде 500 000 евро да се изработи нов план за управление на Природен Парк Витоша. Планът е готов. От него са махнати недоразуменията от старият план. Той трябваше да влезе в сила през 2015 година, като срока му на действие е 10 години. Най-вероятно ще изтече преди да е влязъл в действие. Планът не е приет досега поради натиска на неправителствените екологични организации, нерешителността на управляващите и страха от протести. Витоша е обречена от много години да е заложник на един лош план и още по лош закон за горите. Трябва да се разбере, че колкото и обследвания, комисии, закани и дела да се завеждат, докато не се оправи законодателство парк Витоша ще продължава да тъне в разруха и нищо позитивно няма да се случи.