Варненска фабрика за производство на мебели работи с безотпадъчна технология. Освен, че се грижи за природата, фирмата спестява средства както за изхвърлянето на отпадъците от производството, така и за набавянето на суровини. Насочен главно към задоволяване потребностите на родния пазар, собственикът на фабриката приветства кампанията на БНТ2 ”Купувам българското”.
Радослав Христов е юрист по образование, но от дълги години работи като мебелист, дизайнер, фотограф в собствената си фирма за производство на мека мебел. Началото е било трудно и несигурно.
„От малък съм възпитан като патриот и исках да докажа, че с производство също може да се успява. Не съм казал, че се става богат, но може да се успява. Тая моя мечта лека полека се превърна в реалност“, разказа Радослав Христов, собственик на фирма за производство на мебели.
Започва да произвежда мебели през 1994 година в малък гараж и оборудване, купено с пари на заем. Сега фабриката му се простира на площ от 5000 квадратни метра, тук се работи с най-новите машини за лазерно рязане и гравиране на различни материали. Произвеждат се качествени мебели от среден и висок клас. Технологията е безотпадъчна.
„Отпадъчната вата, имаме машина за дарачене на ватата, тя е силиковона вата. Тази отпадъчна вата, изрезките, минава през машината, става на силиконов пух и съответно силиконовият пух се слага във възглавниците на по-евтините модели. Същото нещо се отнася и за дамаските. Доскоро дървения талаш, се превръщаше директно в екобрикети“, каза Христов.
Сега даряват талаша на ферми и конни бази в околността. Остатъчните парчета от дърво пък използват, за да отопляват цялата производствена база. Според Радослав Христов, сериозен проблем за бранша в момента не е липсата на клиенти, а на работна ръка.
„Базите в училищата са изключително стари. Тук се работи с машини, които са на световно ниво. А в базите в училищата тези машини не са ги виждали, преподавателите не са ги и чували“, обясни Христов.
Въпреки трудностите, Радослав продължава да развива бизнеса си като винаги на първо място поставя родния пазар. По думите му, той е “константа, докато чуждестранния е конюнктура”.
Озточник: БНТ 2 Варна