Две предложения участват в конкурса за изработването на разширен идеен проект на АМ „Струма“ в участъка Крупник - Кресна

  28 Февруари 2017, 04:48     4204     0   
     


Две предложения участват в конкурса за изработването на разширен идеен проект с парцеларен план за АМ „Струма“, лот 3.2. в участъка между Крупник и Кресна - лявото платно, с приблизителна дължина 23,8 км и обходния път на гр. Кресна - част от дясно платно, който е около 5,45 км.

Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира открит конкурс за изработването на трасето през Кресненското дефиле през ноември м. г.

Целта на състезанието е агенцията да придобие разширен идеен проект, подробно геодезическо заснемане и инженерно-геоложко проучване и парцеларен план за този участък от автомагистралата, въз основа на който впоследствие ще може да се възложи проектирането на фаза технически проект и строителство на лявото платно на АМ „Струма“ в участъка между Крупник и Кресна и на обходния път на гр. Кресна - част от дясно платно.

Предложенията на кандидатите, при запазване на тяхната анонимност, ще бъдат разгледани и оценени от експертно жури, номинирано от браншовите организации и академичните среди - Камара на строителите в България, Камара на инженерите в инвестиционното проектиране, Българска браншова камара „Пътища“, Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания към Българска академия на науките и др. В него участват:

проф д-р инж. Румен Миланов, представител на Университета по архитектура, строителство и геодезия;
проф. д-р инж. Валентин Николов, представител на Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“;
инж. геолог Радослав Върбанов, представител на Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“;
проф. д-р Дилянка Безлова, представител на Лесотехническия университет, София;
проф. Вълко Бисерков, представител на Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания към БАН;
арх. Петър Диков, представител на Сдружение „Български форум за транспортна инфраструктура“;
инж. Иван Атанасов, представител на Камара на инженерите в инвестиционното проектиране;
инж. Павел Диковски, представител на Българска браншова камара „Пътища“;
инж. Мирослав Мазнев, представител на Камарата на строителите в България;
инж. Петко Табаков, представител на Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“;
Веселин Грозданов, представител на Клъстър „Зелен Транспорт“;
инж. Елена Асенова, главен експерт в Дирекция ОППО в Агенция „Пътна инфраструктура“;
Станислава Костова, главен юрисконсулт в Дирекция ОППО в Агенция „Пътна инфраструктура“;

Резервни членове на журито са:

Доц. д-р инж. Чавдар Колев, представител на Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“;
проф. дгн. инж. Михаил Гълъбов - представител на Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“.

Постъпилите конкурсни проекти ще бъдат оценявани по предварително обявена методика. Комплексната оценка включва икономически и технически показатели. Като икономически е включена проектната стойност на строежа. По технически показатели най-високо ще бъде оценен проектът, който предлага най-благоприятното техническо, максимално безопасно и устойчиво проектно решение. В оценката са включени технически показатели като общата дължина на участъците с надлъжен наклон по-голям или равен на 4%; общата дължина на тунелите с дължина равна или под 400 м и др. Геоложкият анализ на терена през който ще премине трасето е изключително важен компонент при подготовката и реализирането на сложен инфраструктурен проект, какъвто е лот 3.2 на АМ „Струма“. Поради това акцент е поставен на броя извършени сондажни изработки в тунелните участъци и в тези с дълбоки изкопи и високи насипи.

Конкурсът се провежда с присъждане на награди за участниците. Наградният фонд е 2 500 000 лева за 3 награди – за първо място – 85%, за второ – 10% и за трето – 5 %. Наградният фонд дава правото на възложителя проектът да бъде използван.

Източник: http://www.api.bg, 24.02.2017 г.


     

 


Последни

Свят

Уловът на миди в Гърция спада с 90% през 2024г.

   11 Ноември 2024   787    0